Son yıllarda tartışma konusu olan ve bolca eleştirilen her şey dahil sisteminin genç kuşaklarda da tercih edilme oranlarının arttığı belirtiliyor.

 

ABD merkezli internet tabanlı seyahat satış platformu Expedia Group’un yaptığı araştırmaya göre her şey dahil tatile olan ilgi ve talep son yıllarda giderek artıyor.

 

Araştırmaya göre, 2019 yılından bu yana Expedia ve Hotels.com üzerinden her şey dahil talebi %70 oranında arttı ve günlük ortalama fiyat %40 oranında yükseldi.

 

Expedia Group’un platformlarında, geçen yıl Meksika, Karayipler ve Türkiye, rezervasyon yapılan her şey dahil destinasyonları arasında ilk sıralarda yer aldı, ardından İspanya, Yunanistan, Kıbrıs ve Doğu Adriyatik bölgeleri geldi.

 

Z kuşağı her şey tatile yöneliyor

 

Expedia araştırmasının ortaya koyduğu bir diğer önemli eğilim ise her şey dahil tatil destinasyonlarının hedef kitlesinde başgösteren değişim. Buna göre gençler, bu tatil türünü tercih etmeye daha fazla yöneliyor. Expedia'ya göre, artık Z kuşağı tatilcilerinin %42’si her şey dahil tatil köylerini diğer konaklama seçeneklerine tercih ediyor ve bunların üçte birinin her şey dahil tekliflerine bakışları olumlu yönde değişiyor.

 

Z kuşağının her şey dahili tercih nedenleri arasında bu ürünün kolay rezervasyonunun da önemli rol  oynadığı belirtiliyor. Araştırmada genç kuşakların rahat bir rezervasyon ve seyahat deneyimine önem verdiğine işaret ediliyor. Z kuşağından seyahatseverlerin %41’ininher şey dahil tatili tercih etmelerinin ana nedeninin “daha az stres” olduğu belirtiliyor. Z kuşağı tatilcilerinin %39’u “kolay rezervasyon”, %38’i ise “lüks duygusu”nu tercih nedeni olarak ifade ediyor.

 

Lüks tatil gençler arasında yayılıyor

 

Araştırmada genç kuşaklar arasıda saptanan bir diğer eğilim ise lüks tatillere doğru yaşanan kayma. Expedia platformlarında, dünya çapındaki her şey dahil talebinin %125 oranında arttığı beş yıldızlı otellerin payı, 2019'dan bu yana önemli ölçüde yükselmiş durumda. Beş yıldızlı otellerin tercihinde Avrupa’dan seyahat edenlerde %65, ABD’li seyahatseverlerde ise %110 artış gözlemlendiği belirtiliyor.

 

Hyatt ve Marriott gibi otel grupları her şey dahili merceğine aldı

 

Araştırma bulgularını değerlendiren Expedia Group'un Ticari Direktörü Greg Schulze, "Ikos, Excellence Group, Rixos Hotels veya Iberostar gibi markalar, her şey dahil hizmetlerini yeni bir seviyeye taşıyor" dedi.

 

Hyatt ve Marriott gibi küresel otel zincirlerinin her şey dahil kategorisinde aktif hale geldiğine dikkat çeken Schulze, Hyatt, yakın zamanda Hyatt Inclusive Collection ile uzun vadeli bir ortaklık kurduğunu ve Meksika, Jamaika ve Dominik Cumhuriyeti gibi destinasyonlarda portföyüne yeni oteller ekleyerek Grupo Piñero ile işbirliğine gitmesini buna örnek olarak gösterdi.